МЕКТЕП ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ МЕКТЕП БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ МЕТАКОГНИТИВТІК ҚАБІЛЕТТЕРІН ДАМЫТУ САБАҚТАСТЫҒЫ

Авторлар

  • Popandopulo A. S.* – Postdoctoral researcher, PhD «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан
  • Kudysheva А. А. – Candidate of Pedagogical Sciences, Professor «Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті» КЕАҚ, Шымкент қ., Қазақстан
  • Kажикенова Г.М.– PhD, Associate Professor «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан
  • Nurgaliyeva M. E. – PhD, Associate Professor «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан
  • Kudarova N. A. – PhD, associate professor Астана халықаралық университеті, Астана қ.

DOI:

https://doi.org/10.59787/2413-5488-2023-44-4-47-63

Кілт сөздер:

метакогнитивті, метакогнитивизм, метапәндік тәсіл, метакогнитивтік қабілеттер, метакогнитивтік процестер, метакогнитивтік бағдарламалар, метакогнитивтік әдістер.

Аңдатпа

Мақала метакогнитивтік мәселелерін жалпы педагогикалық және психологиялық дискурстың кең ауқымында қарастыруға арналған. Мақалада метакогнитивті әдіснамалық мәселелеріне теориялық шолу, оның мектептегі оқу іс-әрекетіндегі және жоғары мектептегі оқу процесіндегі рөлін сипаттау, сонымен қатар метакогнитивті процестерді диагностикалау және оңтайландыру мәселелерін қарастыру ұсынылған. Сонымен қатар, мақалада метакогнитивизмнің негізгі ұғымдары келтірілген, бұл метакогнитивтік тәсіл туралы түсінік қалыптастыруға мүмкіндік береді. Сондай-ақ, метакогнитивті компоненттері және олардың тұлға құрылымындағы рөлі туралы ақпарат берілген. Аталған ерекшеліктерді зерделеу білім алушыларға метакогнитивтік процестердің жұмыс істеуінің жалпы заңдылықтарын түсінуге және оқу мен кәсіби қызметтегі метакогнитивті проблемаларын зерттеуге дайындалуға мүмкіндік береді. Авторлар әртүрлі деңгейдегі білім алушылардың: оқушылардың, студенттердің, жоғары білімі бар адамдардың оқу процесінде метакогнитивті көріну мәселелерін баяндайды. Мақалада келтірілген ақпарат білім беру мәселелерін шешуде метакогнитивтік саланың қалыптасуы мен өзектілігі туралы толық түсінік алуға мүмкіндік береді. Мақала метакогнитивизмнің теориялық мәселелері бойынша білімді ашады және метакогнитивтік процестерді бақылау және оңтайландыру бойынша практикалық жұмыс дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді.

Автор өмірбаяндары

  • Popandopulo A. S.* – Postdoctoral researcher, PhD, «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан

    Попандопуло А.С.– постдокторант, PhD кафедры «Личностное развитие и образование», НАО «Торайгыров университет»; г. Павлодар, Казахстан.

  • Kudysheva А. А. – Candidate of Pedagogical Sciences, Professor, «Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті» КЕАҚ, Шымкент қ., Қазақстан

    Кудышева А. А. – педагогика ғылымдарының кандидаты, профессор, «Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті» КЕАҚ, Шымкент қ., Қазақстан

  • Kажикенова Г.М.– PhD, Associate Professor, «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан

    Кажикенова Г. М. – PhD докторы, «Тұлғалық дамыту және білім беру» кафедрасының қауымдастырылған профессоры, «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан

  • Nurgaliyeva M. E. – PhD, Associate Professor, «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан

    Нургалиева М. Е. – PhD докторы, «Тұлғалық дамыту және білім беру» кафедрасының қауымдастырылған профессоры, «Торайғыров университеті» КЕАҚ, Павлодар қ., Қазақстан

  • Kudarova N. A. – PhD, associate professor, Астана халықаралық университеті, Астана қ.

    Кударова Н. А. – PhD, педагогикалық институтының қауымдастырылған профессоры, Астана халықаралық университеті, Астана қ.

Жүктеулер

Жарияланды

2023-12-30

Журналдың саны

Бөлім

ЖОҒАРЫ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ БІЛІМ БЕРУ САЯСАТЫ